Az ESG (Environmental, Social, Governance) egy keretrendszer, amely a vállalatok és szervezetek teljesítményének értékelésére szolgál környezeti, társadalmi, valamint vállalatirányítási szempontból. Az ESG szempontok egyre fontosabbá válnak a vállalati döntéshozatalban, mivel a befektetők, ügyfelek és a szabályozó hatóságok egyaránt nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra és a társadalmi felelősségvállalásra.
Környezeti (Environmental) szempontok közé tartoznak az üvegházhatású gázok kibocsátása, az energia- és vízfelhasználás, a hulladékgazdálkodás és a biodiverzitás védelme.
Társadalmi (Social) szempontok alatt a munkavállalók jogai és jóléte, a sokszínűség és befogadás, valamint az emberi jogok tiszteletben tartása értendő.
Vállalatirányítási (Governance) szempontok a vállalat vezetésének átláthatóságát, az etikus üzleti gyakorlatokat és a korrupcióellenes intézkedéseket foglalják magukban.
Az ESG jelentéstétel egyre inkább előtérbe kerül, mivel a vállalatoknak nem csak pénzügyi teljesítményükről, hanem társadalmi és környezeti hatásaikról is be kell számolniuk. Ez segít a befektetőknek és más érdekelt feleknek abban, hogy jobban megértsék a vállalatok fenntarthatósági gyakorlatát és esetleges kockázatait. Az ESG keretrendszer alkalmazása a vállalatok számára nem csak a felelősségvállalásuk kifejezése, hanem egyre inkább alapvető elvárás a piaci szereplők és az állami szereplők részéről is. Íme néhány további előny, amely az ESG-nek a vállalati stratégiába való beépítéséből származhat:
Befektetői érdeklődés: Az ESG teljesítmény egyre fontosabbá válik a befektetői döntésekben. A befektetők keresik azokat a vállalatokat, amelyek proaktívan kezelik az ESG kockázatokat és lehetőségeket.
Ügyfélkövetelmények: A fogyasztók és ügyfelek egyre tudatosabbak és gyakran preferálják azokat a vállalatokat, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás mellett.
Versenyelőny: Az ESG gyakorlatok bevezetése versenyelőnyt jelenthet, mivel a vállalatok képesek lesznek jobban reagálni a piaci és állami szabályozásbeli változásokra.
Márkaérték és hírnév: A jó ESG teljesítmény javíthatja a vállalat hírnevét és erősítheti a márkát, ami hosszú távon előnyös lehet.
Az ESG keretrendszer tehát nem csupán egy jelentéstételi kötelezettség, hanem egy stratégiai eszköz, amely segíthet a vállalatoknak a fenntartható növekedés elérésében és a társadalmi, valamint környezeti hatásuk pozitív irányba történő alakításában.
Amennyiben vállalatának segítségre van szüksége az ESG szabályokra történő felkeszülésben, keressen bennünket bizalommal!